Se maskinöversättning på 

Outlook 2013 - Lägga in autosvar

Information om guide:

Guiden visar hur du lägger in ett autosvar (frånvaromeddelande) i Outlook. Med autosvar kan du meddela andra att du inte finns på plats och kan svara på e-post.

Målgrupp:

Alla användare


Gör så här:

  1. Starta Outlook
  2. Gå in under Arkiv och tryck på Automatiska svar.
  3. Bocka i Skicka autosvar.
    • Du kan bocka i Skicka endast under det här tidsintervallet, om vill sätta en begränsad tid på autosvaret. Om du inte väljer detta alternativet får du manuellt stänga av autosvaret genom att gå in samma väg som beskrivet ovan och bocka i Skicka inte autosvar.
  4. Under fliken Inom organisationen skriver du in det svar som du vill ska skickas till medarbetare inom Linköpings kommun.
  5. Under fliken Utanför organisationen markerar du rutan Skicka autosvar till personer utanför organisationen och skriver sedan svaret du vill ska skickas till övriga kontakter. Du kan också välja om meddelandet ska skickas till alla externa kontakter eller bara de som i din kontaktlista.

Obs! Du måste fylla i ett autosvar under både Inom organisationen och Utanför organisationen om du vill att alla inkommande mejl ska få ett autosvar. Du kan skriva olika meddelande under Inom organisationen och Utanför organisationen.

1654Visningar
19
© ComAround Scandinavia AB 2000 - 2020 Med ensamrätt

Hjälpte den här artikeln dig?